Репортаж з концерту Rome в Києві 2023-02-18

Репортаж з концерту Rome в Києві 2023-02-18

Автор: Valery (Ricki) Sokolovskaya

Фото: Yuriy Gryaznov (Kirai)

18 лютого в клубі Теплий Ламповий відбувся дуже важливий для України концерт, адже пряма трансляція фестивалю йшла на всю Європу і взагалі на весь світ. Але спочатку для іноземних друзів, які підтримують Україну в ці важкі воєнні часи, поясню, як взагалі у нас відбуваються концерти. Так, під час війни, протягом концерту може бути повітряна тривога, коли потрібно йти до укриття, але у нас є багато клубів, які розташовані у напівпідвальних та підвальних приміщеннях і, фактично, вже і є укриттями. Ще один постійний головний біль – дорога до закладу, де відбувається концерт, адже громадський транспорт зупиняється, метро працює – тільки підземні станції. На щастя, в день концерту всі мали можливість приїхати на концерт та вчасно повернутись, адже в місті з 23:00 до 05:00 ранку діє комендантська година.

Можливо, у когось виникла думка – чи доречно взагалі проводити концерти в таких умовах? Відповідаємо, що загрозлива ситуація навколо столиці, яка була саме рік тому, вже позаду і наразі нам всім час від часу потрібно відволікатись, а минулий концерт мав і ще одну мету, про що ми розкажемо трохи пізніше.

Та ось довгоочікуваний день, скоріше вечір концерту і під стінами Теплого Лампового вже потроху збирається публіка – окрема подяка організаторам, що не тримали довго на вході, а дозволили заходити в клуб. Концерт почався з сольного виступу neofolk виконавця з Німеччини Moineau, який потім долучився також до гурту Die Weisse Rose. Moineau виконав програму, де романтичні пісні чергувались з більш енергійними, а в саме серце вразив тим, що наприкінці своєї програми заспівав… українську пісню “Гей, соколи!” Олександра Пономарьова та Михайла Хома. Якщо ви думаєте, що він її тільки зіграв, то помиляєтесь – ще й заспівав українською!

Початок фестивалю був дуже вдалий, а потім, після невеликої перерви (до речі, людей в Теплому Ламповому ставало все більше і більше, а відповідно – вільних місць все менше), на сцену вийшли музиканти Die Weisse Rose і почалось справжнє шаманське дійство. Живі барабани та шалена експресія фронтмена не залишила нікого в спокої, до речі, всі місця під стіною вже були щільно зайняті. Ще одна цікава риса цього концерту – між артистами та публікою в прямому сенсі була відстань простягнутої руки, а може, і того менше. Тому що в цей раз в Теплому Ламповому не було охорони під сценою, але жодного ексцесу не виникло. Не дивлячись на чималу кількість пива та інших напоїв, фани поводили себе спокійно – ну як спокійно, аплодували, кричали, але все в межах. І було дуже помітно, що фронтмен Die Weisse Rose насправді вболіває за Україну – не часто бачиш і чуєш, коли співають не голосом, а всією душею. Аж ось, фінальні крики – звичайно ж “Слава Україні” та “Смерть ворогам!” і на сцену піднімається хедлайнер – Rome! До речі, цей артист вже не вперше виступає в Україні саме після початку вторгнення.

В числі перших він виконав пісню “Celine in Jerusalem” з альбому 2016 року “The Hyperion Machine”, яку дуже тепло прийняла публіка. Взагалі в цей вечір в Теплому Ламповому був аншлаг – я не пригадую стільки людей у цьому закладі, фани стояли починаючи від сцени та аж до виходу з клубу. Ті ж, хто хотів насолодитись музикою більш спокійно, зайняли зручні стільці за столиками зліва від сцени.

Втім, виступ Rome продовжився ексурсом в історію гурту – з сцени лунала “Die Nelke”, яку гурт випустив аж у 2008 році. Потім була виконана ще одна добре відома фанам пісня – “Sons of Aeeth”, з альбому 2011 року.  По реакції публіки було помітно, що вони впізнали такі пісні як “Solar Caesar”, “The torture detachment” та такий хіт команди, як “Kali Yuga Uber Alles”, яку Rome випустили відносно недавно – вона вийшла на релізі 2020 року “The Lone Furrow”. Виступ продовжився англомовними піснями, такими як “The second troy” – вона, до речі з найновішого релізу гурту Hegemonikon, та ще однією відносно новою композицією – “The brightest sun” з альбому 2019 року Apotheus.

До речі, напередодні концерту наш портал Ukrainian Gothic Portal брав інтерв’ю з засновником гурту Jerome Reuter, та виявилось, що Jerome справжній поліглот, тож не дивно, що в його репертуарі є пісні німецькою, англійською та навіть французькою мовами, але французькою, на жаль, цього разу він не заспівав – чекаємо на наступному концерті. А поки зі сцени пролунали “Der wolfsmantel” з давнього альбому гурту 2007 року “Confession d’Un Voleur D’ames” – так пісня німецькою, назва альбому французькою – “Сповідь загарбника душ” та “Das feuerordal” з альбому 2008 року.

Найбільше овацій викликали пісні “Going back to Kyiv” з альбому 2022 року “Defiance” та “Who only Europa know” з альбому 2019 року “Le Ceneri Di Heliodoro”. Концерт вже підходив до завершення, але фани не відпустили музикантів без виходу на  біс, та дочекались виконання присвяченої Україні композиції “The ballad of Mariupol”, композиції “Yellow and blue” та “One fire” з релізу 2014 року “A passage to Rhodesia”, і завершила концерт одна з найстаріших композицій – “Swords to rust”, яка вийшла у 2005 році.

Так закінчився концерт, а тепер трохи про те, про що ми говорили на початку, тобто про його цілі. Так ось, зі звіту організаторів, завдяки концерту та онлайн трансляції вдалось зібрати 80 000 грн для безкоштовного хостелу для біженців у Львові, 35 000 грн для Аеророзвідки та 7000 грн безпосередньо для друзів гурту Rome, що зараз перебувають на передовій. 

Iryna Kalenska

Головний редактор УГП із 2017 року. Фотограф, адміністратор, організатор концертів та фестивалів.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *