THROBBING GRISTLE. MІСІЯ МЕРТВИХ ДУШ

Author: Vitaly Stranger

“Це усе просто сон?
Подивися на сліпих,
Що сидять у ряд (у кожного – біла тростина)
Та говорять у телеекран.
Вони намагаються з’їсти нас
У поламаного ліжка,
Вони завжди божевільні.
А капітан Кларк запрошує на борт:
Рейс 23, Нью-Йорка – Маямі.
Він розбився у лісі.
Палаючі тіла холодніють.
Люди блюють кров’ю
З криками: “Чому? Чому я?”
Усі говорять, що я збожеволів”  [Throbbing Gristle, “The Old Man Smiled”]
[

[Вы также можете ознакомиться с историей и общей информацией о группе COIL, которая образовалась после распада Throbbing Gristle прочитав статью Coil – мистерия звука]

“Індастріел”, здавалося, чудово підійшов для заповнення пустоти, що утворилася після того, як захлинулася апокаліпсична риторика панк-року. Речі, які живили агресію панку (нудьга повсякденного життя, безглуздість цілеспрямованої й осмисленої діяльності) лишила двері відкритими, запрошуючи до усеосяжного вивчення й адекватного віддзеркалення у мистецтві занепаду капіталізму. У напруженій атмосфері Лондона 1977-го, коли суспільний лад Англії стояв на порозі хаосу – сектантські розборки усередині соціальних груп, сутички між фашистами і ультралівими, насильство на вулицях і фінансова криза, коли чорні окуляри служили ширмою, що приховувала параною і фобії, “1984 рік”, здавалося, чекав за кожним рогом. Панк на той час далеко не пішов: його стиль перетворився в позу, став предметом комерційного споживання. Було необхідно щось нове, але що? Індастріел став неминучою реакцією на те, у що, в остаточному підсумку, перетворився панк-рок – старий добрий рок-н-рол.

Will you die for me?
Do you love me enough to give up your life?
Standing here in the desert
The crumbling city
How much do you love me?
Can the world be as sad as it seems?
At this the old man smiled (“The old man smiled)

Throbbing Gristle ніколи не були музичною групою в чистому вигляді. Організований 1976 року Дженезісом Пі-Орриджем, Пітером Крістоферсоном, Козі Фанні Тутті та Крісом Картером, гурт був скоріше певною художньою дією, місією в суспільстві, яке переживає другий промисловий переворот.

Перед тим як об’єднатися кожний з учасників новоутвореного проекту пробував себе у різних областях художньої діяльності. Дженезіс Пі-Орридж наприкінці 1960-х тусувався в середовищі лондонського андерграунду, брав участь у діяльності художньої групи “Галактика, що вибухає” (Exploding Galaxy) і випускав свій власний часопис Worm.

“Can the world be as sad as it seems?”  (Charles Manson)

У 1972 году він знайомиться з довгоногою красунею Козі, і вдвох під назвою COUM Transmissions з перформенсами та хеппенінгами вони об’їжджають пів-Англії. 1976 року COUM Transmissions своєю виставкою “Проституція” у лондонській галереї ICA вчиняють міжнародний скандал. Пітер Крістоферсон працював у художній агенції, що робили обкладинки для платівок Pink Floyd і Led Zeppelin. Але з усіх майбутніх членів Throbbing Gristle тільки Кріс Картер грав на музичних інструментах і серйозно займався експериментами зі звуком – збирав власну апаратуру і у нетрадиційний спосіб використовував вже існуючуstill

“walking
share of thee water
in its element
like all of us
like a book
spell of semen
wall of silence
or too?
this end
or all of us
he said
all of us do it
”  (“Still Walking”)

Як і їхній прообраз – COUM Transmissions – Throbbing Gristle були групою, улюбленим методом якої була провокація. Їхня місія? Зірвати рожеві окуляри, за допомогою яких суспільство намагається захистити себе від проявів грубої й жорстокої реальності. Їхня музика певне виходила з діонісійського початку (див. роботу Фрідріха Ніцше “Народження трагедії з духу музики”): не схильні до сп’яніння ілюзіями щодо можливості впливу на слухачів за допомогою музичних засобів, вони намагалися одночасно розважати і шокувати, що породжували відчуття невпевненості у людей, звиклих до споглядання прикрашеного насильства та страхіть тільки на екранах телевізорів. Вони зробили спробу відновити справжні перспективи реальності і повернути стражданню біль. Їхні метод був спірним, але інтригував.

FOOL! YOU WHO TWITCH SAD SPASM. SQUIRTING USELESSNESS TO AFFIRM YOUR OWN EXISTENCE, SPEWING MEDIOCRITY AND DEATHS TO COME. YOU BEGET THE ENEMY. THE ABJECT FEAR OF YOUR FORMER SELF. HOW LAUGHABLE THIS POMPOUS DRIVE TO IMPREGNATE TIME AND TRANSIENT FLESH WITH THE SPACE OF YOUR EGO. LESS PRIMAL THAN THE LUST OF SWINE RUTTING IN FILTH, YOU INFECT ALL SPECIES WITH YOUR CRIPPLING SENSE OF PERMANENCE.

EXPECT NO RESPECT FROM THE PLAGUE OF HATE WE SHALL UNLEASH UPON THEE. YOUR MEASLY INCONVENIENCE WILL BE CRUSHED AND SPLIT. THERE IS NO DIGNITY IN YOUR CRAVING, NO HONOUR TO BE HAD IN YOUR UGLY COUPLING. ALL THAT COMES IS CARRION; WEEPING, DYING, CONSUMED AND DISTENDED PASSION. A MALIGNANT INTENT MADE FLESH. TRICKED BY EMBRYONIC KITSCH YOU WILL RETCH FORTH MAGGOTS OF LOVE INTO THE CORPSE OF YOUR MANHOOD AS YOU PERISH. UGLY PATHOGEN OF YOUR SPECIES. 
(Genesis P-Orridge, London 1975)

    Якщо життя в постіндустріальному суспільстві – це кольорове стереокіно, тоді Throbbing Gristle – це саундтрек до такого кіно. 1976 року вони заснували власний лейбл Industrial Records, завдяки чому стали мимовільними батьками-фундаторами інді-руху. Група була лабораторією, науково-дослідним інститутом, що займався вивчення межами припустимого в музиці. Їх перший реліз “The 2nd Annual Report” побачив світ 1977 року. Через брак коштів платівка вийшла обмеженим (785 примірників) накладом, а обкладинки до неї виготовлялися на копіювальному апараті. Гудіння синтезатора та брязкотіння гітари вимальовує похмурий пейзаж сучасного меґаполіса, де будинки дихають самітністю, де любов – це безжалісні ревнощі та вправи в садо-мазохізмі, пошук свободи – марна спроба утекти від людей і самого себе, спроба компенсувати ущербність свого внутрішнього світу грошима та розвагами.

    Місто, як ненаситне чудовисько, щодня пожирає людей – маленьких сірих К. Рідке ранкове сонце відбивається калюжах, що ніколи не висихають, і гасне в чорних прорізах вікон. Пацюки і людина в споконвічній боротьбі за існування. Революції і перевороти відійшли в область преданий – їх досліджують, продають, купують. Єдине, що ще може розворушити – знущання і провокація. Таким був той урбаністичний ландшафт, урізноманітнити який Throbbing Gristle й намагалися у своїх провокаціях через порушення всіляких норм і табу.

There’s never a way
And there’s never a day
To convince people
You can play their game
You can say their name
But you won’t convince people
There’s several ways
There’s several ways
To convince people
Now you’re people
And we’re people
We’ve got to be
To convince people
It’s the name of the game (“Convincing People”)

    Throbbing Gristle сконцентрували свою діяльність на вивченні прийомів маніпуляції й інформаційної війни – бунті проти інстинкту покірності. Як самі вони мовляли: “Ми приносимо неприємності, вірно; але ми робимо це тому, що інакше світ був би таким нудним…” Катування, культи, війни, техніка переконання, незвичайні убивства (особливо, скоєні малолітніми та психопатами), патології, венерологія, концентраційні табори, історія уніформ, магія Елістера Кроули як і багато чого іншого були сферою їхнього особливого інтересу. Вони започаткували застосування техніки колажу Вільяма Берроуза і Брайен Джисіна до роботи над музичним і текстовим матеріалом.

    Термін “індастріел” вигадав друг Throbbing Gristle Монте Газазза. Він оформив його в гасло: “Індустріальна музика для індустріальних людей”, уклавши у нього іронічний зміст і обіграв словосполучення “музична індустрія” (або “музична промисловість”) – серійне виробництво легкотравного музичного продукту, загорнутого в привабливе упаковування, в асортименті для задоволення всякого смаку, для залучення в сферу виробництво – споживання якомога більшого числа платоспроможних суб’єктів. Музична індустрія – це не просто виробництво і продаж носіїв музичної інформації, але і створення нових богів (“зірок”) і пропозиція цілого способу життя. “Зірки” живуть за нас. Через прилучення до споживання “культурного продукту” – платівок, компактів, футболок “із зірками”, музичних часописів, постерів “зірок”, одягу як у “зірок” і т.п. – ми перевтілюємося: купуємо себе таким, якими ми б себе хотіли бачити, але яким ми насправді не є і бути не можемо.

“I’m hot on the heels of love
Waiting for help from above”. (“Hot on the heels of love”)

    У таких умовах (продавай і володарюй) Throbbing Gristle в одночас з Cabaret Voltaire, музичними аутсайдерами з Бірмінгему, довели, що практично без грошей можна випускати платівки і касети, чудово оформлені і наповнені різноманітним композиціями – від смертельних погроз на фоні фабричного шуму до нудотно солодких ABBA-подібних підношень. Слідом за “The 2nd Annual Report” публіці запропонували ще дві студійні роботи “D.o.A. The 3rd and Final Report” (колекція антимелодійних, але доволі емоційних номерів) та “20 Jazz Funk Greats” (балансування між радикальними вибриками та поп-музикою). Хоча такі твори як “Adrenaline”, “Discipline”, “Beachy Head”, “Persuasion”, “United” мають універсальну цінність, Throbbing Gristle не можливо розглядати лише в рамках їхніх записів: їхні платівки виконували функцію пропуску на поп-музичну сцену, а їхня музика служила вираженням думок та ідей, тому, що в основі своєї рок-н-рол – це перш за все спосіб пізнання світу і самовираження, який тільки із люб’язності називають музикою

“Now there’s lots of ways to persuade you
I could do it with money
I could look at you
I could show you all that
You might as well do it anyway
You might as well choose to play the game
After all you’ve seen yourself before
What difference does it make if I take your photograph?
What difference does it make if someone else sees it too?
All your friends do it
I mean nobody will know it’s you
Anybody, it could be any body
I mean, these magazines, you know,
They only go to middle aged men
So why don’t you do what I suggest
I persuade you
With words I persuade you” (“Persuasion”)

    На своїй студії Death Factory вони організовували провокаційні виступи, руйнуючи музичні стереотипи, проламуючи голови твердолобих слухачів дисонансами та звуковим хаосом. Крім цього Throbbing Gristle протягом довгого часу співробітничали з англійським режисером Дереком Джарменом і записали музику до його фільмsd “In The Shadow Of The Sun” та “Throbbing Gristle Psychick Rally in Heaven”.

    29 травня 1981 року четвірка грає свій останній концерт разом у Сан-Франциско: місію закінчено. Throbbing Gristle припинили своє існування, перетворившись спочатку на два проекти. Дженезіс Пі-Орридж і Пітер Крістоферсон ще три роки співробітничали у Psychic TV, неймовірно плідному проекті, що став першовідкривачем ейсід-хаусу, техно та ейсід-ембієнту. Ця формація також претендує на звання самого масового в історії музики (число її учасників перевалило за сто). 1984 року Крістоферсон покинув PTV, щоб приєднатися до одиночки Джона Беленса у його ембієнт-музичних експериментах під фірмовою маркою Coil, чия позамежна кар’єра успішно розвивається і донині. Кріс Картер та Козі Фанні Тутті до останнього часу записувалися та виступали дуетом як Creative Technology Institute та Chris and Cosey. Козі померла 2001 р.

You need discipline to increase focus to push harder to
get it bigger you must concentrate. It’s a matter of
observation not learning. One observes oneself and thee
world and analyses how people who maximise their
effectivness seem to achieve it and then you apply those
observations to oneself, adding personal variations, and
presto, triumph of thee will. That’s what they meant and
that’s what love under will means. Love is crucial. Un-
corrupt, unselfish. Love is thee focusing agent.
 (G.P.Orridge)

Студійні альбоми і запису живих виступів Throbbing Gristle продовжують перевидаватися і зараз. Свого часу Industrial Records навіть випустила касетний набір, на якому було зафіксовано 24 живих виступи гурту. Mute та Dossier ось вже протягом останніх десяти років перевидають спадщину Throbbing Gristle на компакт-дисках, що не залишається без уваги з боку культурних антропологів на обох боках Атлантики.

“I am one of the injured
A tear blurs flesh
Dissolving
Like an injured dog
Like wasted limbs
Get smaller
Pain is the stimulus of pain
But then of course nothing is cured
This is the world now
Move a fin and the world turns
Sit in a chair and pictures change
Try to eat us
And get trapped
Or injured. Just “
 (Throbbing Gristle “Six Six Cities”)
by Роман Піщалов [specially for Ukrainian Gothic Portal] [edited by stranger]

[Вы также можете ознакомиться с историей и общей информацией о группе COIL, которая образовалась после распада Throbbing Gristle прочитав статью Coil – мистерия звука]

Додаток – Дискографія:

The Second Annual Report
1977 LP Industrial Records
United/Zyklon В Zombie
1977 SP Industrial Records
Five Knuckle Shuffle/We Hate You (Little Girls)
1977 SP Adolescent Records
We Hate You (Little Girls)/Five Knuckle Shuffle
1977 SP Sordide Sentimental
Best Of… Volume I
1977 CS Industrial Records
Best Of… Volume II
1977 CS Industrial Records
Throbbing Gristle Live At ICA London 10/18/76
1977 CS Industrial Records
Throbbing Gristle Live At Air Gallery, Winchester 7/6/76-8/21/76
1977 CS Industrial Records
Throbbing Gristle Live At Nags Head, High Wycombe 2/11/77
1977 CS Industrial Records
TG Live At Brighton Polytechnic 3/26/77
1977 CS Industrial Records
TG Live At Nuffield Theatre, Southampton 5/7/77
1977 CS Industrial Records
TG Live At Rat Club, London 5/22/77
1977 CS Industrial Records
TG Live At Highbury Roundhouse, London 9/29/77
1977 CS Industrial Records
TG Live At Art School, Winchester 11/11/77
1977 CS Industrial Records
TG Live At Rat Club The Valentino Rooms, London 12/17/77
1977 CS Industrial Records
D. О. А. The Third and Final Report
1978 LP Industrial Records
TG Live At Brighton Polytechnic 2/25/78
1978 CS Industrial Records
TG Live At Architectural Association, London 3/3/78
1978 CS Industrial Records
TG Live At Goldsmiths College, London 5/18/78
1978 CS Industrial Records
TG Live At Industrial Training College, Wakefield 7/1/78
1978 CS Industrial Records
TG Live At London Film Makers Co-Op 7/6/78
1978 CS Industrial Records
TG Live At The Crypt, London 11/11/78
1978 CS Industrial Records
Twenty Jazz Funk Greats
1979 LP Industrial Records
TG Live At Centro Iberico, London 1/21/79
1979 CS Industrial Records
TG Live At Ajanta Cinema, Derby 4/12/79
1979 CS Industrial Records
TG Live At Now Society, Sheffield University 4/25/79
1979 CS Industrial Records
TG Live At The Factory, Manchester 5/18/79
1979 CS Industrial Records
TG Live At Guild Hall, Northampton 5/26/79
1979 CS Industrial Records
TG Live At YMCA, London 8/3/79
1979 CS Industrial Records
TG In The Studio
1979 CS Industrial Records
TG Live At Butlers Wharf, London 12/23/79
1979 CS Industrial Records
Subhuman/Something Came Over Me
1980 SP Industrial Records
Adrenaline/Distant Dreams (Part Two)
1980 SP Industrial Records
Discipline
1980 EP Fetish
Music For Dreammachine
1980 CS
TG Live At Leeds Fan Club 2/24/80
1980 CS Industrial Records
TG Live At Scala Cinema, London 2/29/80
1980 CS Industrial Records
TG Live At Goldsmiths College, London 3/13/80
1980 CS Industrial Records
1980 TG Live At Oundle Public School 3/16/80
CS Industrial Records
TG Live At Sheffield University 6/10/80
1980 CS Industrial Records
Heathen Earth
1980 LP Industrial Records
Live At Death Factory
1980 LP Industrial Records
Assume Power Focus
1980 LP Power Focus
Beyond Funk Jazz
1980 CS Rough Tapes
You Don’t Know/Damaru Sunrise
1981 SP Nice Records
24 Hours
1981 24xCS Industrial Records
Foreplay
1981 CS
The Kill
1981 CS XXX
Music For Dreamachine 1,2,3,4,5
1981 CS
Mission Of Dead Souls
1981 LP Fetish
Five Albums (A Boxed Set)
1981 5xLP Fetish
Funeral In Berlin
1981 LP Zensor Records
In The Shadow Of The Sun
1981 LP Illuminated Records
Thee Psychick Sacrifice
1981 2xLP Karnage Records
New TG 1
1982 CS
New TG 2
1982 CS
Music From The Death Factory
1982 CS
Journey Through А Body
1982 LP Walter Ulbircht Schallfolein
Rafters/Psychic Rally
1982 LP Expanded Music
Editions./. Frankfurt… Berlin…
1983 LP Illuminated Records
Mission Is Terminated
1983 2xLP Expanded Music
23 Drifts To Guestling
1983 CS Iham Products
Nothing Short Of А Total War
1983 LP Cause For Concern
The Kill: Live At Scala Cinema
1984 LP
The Industrial Records Story
1984 2xLP Illuminated Records
S. O. 36 Berlin/Fuehrer der Menschheit
1984 LP Bundestagdrucksache
Five Albums (А Boxed Set)
1984 5xLP Fetish Records
Once Upon А Time…
1984 LP Casual Abandon
Special Treatment
1984 LP Mental Decay Records
Throbbing Gristle’s Greatest Hits
1984 LP Rough Trade
Sacrifice
1986 LP Castle Communications
Throbbing Gristle CD1
1986 CD Mute
Very Friendly, The First Annual Report
1987 LP Spurt Records
Music from The Death Factory Box 1-2-3
1991 CD CD1/The Second Annual Report/D. О. А. Mute
Music from The Death Factory Box 4-5-6
1991 CD 20 Jazz Funk Greats/Heathen Earth/Mission Of Dead Souls Mute
Funk Beyond Jazz
1993 CD Dossier
Throbbing Gristle Live, Volume 1
1993 CD Mute
Throbbing Gristle Live, Volume 2
1993 CD Mute
Throbbing Gristle Live, Volume 3
1993 CD Mute
Throbbing Gristle Live, Volume 4
1993 CD Mute
TG Box 1
1994 4xCD Mute
Giftgas
1994 CD Dossier
Grief
1995 CD Terroristes Genetiques
Live At Roundhouse
1995 CD Industrial Records
Blood Pressure
1995 CD Dossier
Kreeme Horn
1997 CD Dossier
Dimensia In Excelsis
1998 CD Dossier Throbbing Gristle >> http://www.brainwashed.com/tg

Iryna Kalenska

Головний редактор УГП із 2017 року. Фотограф, адміністратор, організатор концертів та фестивалів.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *