Vacuum з висоти пташиного польоту – репортаж з концерту в Києві 31.08.2021
Автор тексту та фото: Valery (Ricki) Sokolovskaya
Переклад: Iryna Kalenska
Останній день, а вірніше – вечір літа, що минає, був по-осінньому прохолодним, але ясним, і нагорі Андріївського узвозу вже збиралися шанувальники (здебільшого, звичайно, шанувальниці) гурту Vacuum. Мені було дуже цікаво побувати на концерті, тому що, поклавши руку на серце, я слухала команду років 20 назад і то більше з інтересу – що видасть після Army of Lovers Олександр Бард? Різниця між двома проектами була очевидною – бурлеск і епатаж змінився стриманим мінімалізмом. І ось, завдяки порталу УГП, концертному агенству HMG і нашому головному редактору – Ірині Каленський, я йду туди, куди й не мріяла потрапити. Якщо говорити про прихильників (а що ще було робити під час очікування виходу музикантів на відкритій терасі «Всі.Своі.» як не дивитися навколо) – публіка була дуже різнорідна. І за віком, і за статусом – було цікаво спостерігати, як скромно одягнені шанувальники гордо займали найдорожчі місця під самою сценою.
Але ось, нарешті запалюються софіти і концерт починається – дуже незвично. Цілком зрозуміло, що перед виступом всі погляди були звернені на сцену, яка розташована на виступі. Але Маттіас Ліндблум здивував усіх тим, що першу композицію – «My Moon is A Street Light» заспівав, стоячи не на сцені, а фактично за спинами у слухачів, на оглядовому майданчику. А потім вже зайняв звичне місце на сцені – і буквально після другої пісні, а це був один з хітів Vacuum, композиція «Tonnes Of Attraction» з другого повноформатного релізу «Seance At The Chaebol», беззмінний фронтмен Vacuum звернувся до шанувальників з пропозицією, вставати і підходити до сцени. Тому що і вечір ставав все більш прохолодним, і виступати перед танцюючою публікою завжди приємніше, ніж перед завмерли на стільцях слухачами. І все радісно потягнулися під сцену!
Концерт тривав композиціями «Black Angels» і ще однієї, яка з перших же нот викликала захват у публіки – композиція «Your Whole Life Is Leading Up To This» дала назву і однойменному альбому 2004 року. І ось що ще я хочу відзначити – в світі є величезна кількість самих різних гуртів і сперечатися про те, хто співає краще, а хто – не дуже, невдячне заняття, але голос у Маттіаса Ліндблума неймовірно зачаровує, а також у нього прекрасна дикція. Навіть я, людина, яка не дуже добре володіє мовою Шекспіра, розуміла все, що він співав і говорив. А ще фронтмен Vacuum досить багато спілкувався з публікою в перервах між піснями.
У багатьох команд є свої «візитні картки», пісні, які підняли їх на вершину слави, і скільки б музиканти не говорили, що їм набридли хіти, як же обійтися без них? І ось весь зал вже підспівує «Power» з альбому 1997 року «Your Whole Life Is Leading Up To This», яка змінилася більш філософською та ліричною «Everything is gone». Хочу також відзначити, що незважаючи на те, що виступали Vacuum на відкритому майданчику, звук був дуже хорошим і навіть сам Маттіас сказав, що його вражає це місце – позаду сцени місто з висоти пташиного польоту, а навколо підносяться старовинні будівлі і навіть видно церкву (купола Андріївської).
Під час шоу команда виконала і пісні, що не увійшли до зіркові альбоми – такі як «Know by Now», «You and I» і «Angels», а в перервах між ними найвідданіші шанувальники підносили Маттіасу подарунки, і це були не тільки традиційні квіти. Одна з фанаток подарувала щось, упаковане в коробку, але більше здивувала та, що подарувала фронтмену Vacuum його чорно-білий портрет.
Потім команда немов вирішила повернутися в минуле, і Vacuum заспівали дві пісні з «Your Whole Life Is Leading Up To This» – «Culture Of Night» і «Let The Mountain Come To Me», спробувавши на цьому і закінчити шоу. Але не так сталося як гадалося, адже який це концерт без виклику музикантів «на біс», та й як його завершувати, якщо ще залишилися тузи в рукаві, тобто, не виконані хіти? Звичайно ж, Маттіас і два його клавішника повернулися на сцену, щоб подарувати шанувальникам «Icaros» і композицію, яка викликала вибух популярності Vacuum – «I Breathe». Що й казати – це був прекрасний концерт на вильоті літа, і щиро сподіваюся, не останній приїзд Vacuum до Києва.
Головний редактор УГП із 2017 року. Фотограф, адміністратор, організатор концертів та фестивалів.