Інтерв‘ю: Кріс Хармс з Lord of the Lost– січень 2025
Автори: Iryna Kalenska, Ira Titova
Переклад: Ira Titova
Photo: Lennard Schmitt
Кріс Хармс, фронтмен відомого німецького гурту LORD OF THE LOST, готується представити свій дебютний сольний альбом під назвою “1980”. Реліз заплановано на 7 лютого 2025 року під егідою лейблу Napalm Records. Цей альбом є втіленням давньої мрії музиканта, який прагнув занурити слухачів у атмосферу синтезаторних звуків 80-х, поєднаних з елементами електроніки, нової хвилі та готики, відходячи від звичного гітарного звучання LORD OF THE LOST.
В інтерв’ю Кріс розповідає про натхнення, яке він черпав з музики 80-х, процес створення альбому та співпрацю з такими артистами, як Свен Фрідріх (SOLAR FAKE) та Ронан Гарріс (VNV NATION). Він також ділиться своїми думками щодо можливих живих виступів з матеріалом “1980” та особистими рефлексіями про минуле і сучасність.
Альбом “1980” буде доступний для придбання на офіційному сайті Napalm Records та інших офіційних платформах, зокрема https://lnk.to/ChrisHarms-1980
Запрошуємо вас ознайомитися з цим ексклюзивним інтерв’ю, щоб дізнатися більше про новий творчий етап Кріса Хармса та його погляд на музичну спадщину 80-х.
“1980” — це назва альбому, що сповнена ностальгією. Якби ти міг повернути щось одне з 80-х — незвичний тренд, модний аксесуар чи втрачену атмосферу — що б це було і чому?
Кріс: Відповідь на це питання — мій альбом, гадаю. Я не єдиний музикант, який відроджує звуки 80-х, це почали робити ще у 90-х, але я відчув, що повинен це зробити. Утім, я не з тих, хто хоче повернути старі часи. Хоча я справді люблю касетні плеєри у машинах і сумую за ними. Тож, мабуть, оберу їх.
Уяви, що тебе перенесли в 1980 рік на один день. Куди ти пішов би спочатку? На задимлений концертний майданчик, у неонову аркаду чи в якесь несподіване місце?
Кріс: Це був би будинок моїх батьків, щоб побачити їхнє повернення з лікарні, де я народився, тримаючи на руках новонародженого Кріса.
Створення сольного проєкту, такого як “1980”, напевно, було пригодою. Відійшовши від Lord of the Lost, ти відкрив для себе щось нове або несподіване у своїх творчих інстинктах, чи процесі?
Кріс: Насправді ні. Продюсування музики — це моя щоденна робота понад 20 років, я написав і спродюсував тисячі пісень для сотень альбомів. Це був просто ще один із них. Але я дійсно отримав величезне задоволення, було дуже весело. Усе це відчувалося як хобі. Мені сподобалося, і я обов’язково зроблю це знову!
Чи є плани перенести ретро-магію “1980” на сцену? Можливо, на шанувальників чекає яскраве неонове шоу, схоже на машину часу?
Кріс: Я б із задоволенням сказав “так”, тому що знаю, що багатьом людям хотілося б це побачити. Але, окрім одного виступу на M’era Luna цього літа, інших концертних планів немає. Я проводжу в турі з LOTL вдвічі більше часу, ніж хотів би, тому не можу ще більше часу бути далеко від дому. Не зрозумійте мене неправильно, я люблю виступати наживо, але постійні подорожі, а особливо розлука з дитиною — не для мене.
Сингл “I Love You” називають “меланхолією в неонових кольорах”. Як ти поєднав ці емоції з яскравою енергією, натхненною 80-ми?
Кріс: Просто послухайте трек, відповідь уже там! Навіщо намагатися описати словами те, що вже можна пережити через музику? І я не маю відповіді на питання, як я це зробив – я просто знаю, що все це лише частина мене і мені не потрібно було створювати щось штучно.
Альбом включає співпрацю з такими артистами, як Свен Фрідріх і Ронан Гарріс. Як вони з’явилися в “1980”, і як їхні голоси вплинули на атмосферу альбому?
Кріс: Я закохався в голос Свена ще 20 років тому, коли вперше почув його кавер на “Twist In My Sobriety” у виконанні Dreadful Shadows. З того часу я завжди хотів зробити з ним дует — це було в моєму списку бажань. З піснею “Madonna Of The Night” усе склалося ідеальною. Маючи лише начерк пісні з деякою тарабарщиною, я завжди чув у своїй голові його голос, а не свій, ніби я був на порозі створення пісні Solar Fake. Тому я вирішив попросити його про дует – він сказав “так”, навіть не прослухавши трек, що мене неймовірно порадувало. І мені подобається результат! З Ронаном було приблизно те саме. Деякий час тому ми з Ронаном почали регулярно спілкуватися, здебільшого про студійне обладнання. І оскільки йому сподобався кавер LOTL на “Illusion” під час Covid Live Stream Show, настав час залучити його до пісні. Як вони сформували атмосферу альбому? Вибачте за грубість, відповідаю те ж саме: слухайте і побачите! Ой, це якийсь парадокс, але й філософська мудрість…
Тебе порівнюють з легендами, як-от Depeche Mode та Sandra, але “1980” звучить дуже самобутньо. Що тебе мотивувало звернутися до цієї ретро-естетики? Це своєрідний лист любові до 80-х?
Кріс: Мені просто подобається музика тієї епохи. Я хотів створити платівку, використовуючи обладнання, звуки й семпли 80-х. Це те, що я слухаю вже понад 10 років. Я хотів зробити цей запис уже десять років. Мені здається, я вже тоді згадував про це в деяких інтерв’ю, включно з назвою альбому “1980”. І я також завжди любив Modern Talking, хоча вони завжди здавалися просто смішними для багатьох людей. Мені щиро подобаються їхні речі!
Відеокліп на “I Love You” виглядає як мрія 80-х. Як ви створювали цю візуальну естетику?
Кріс: Мій відеограф Леннард і я просто вирушили на полювання, збираючи кадри, які, на нашу думку, відповідали настрою пісні. Використовували сучасну камеру та стару VHS-камеру. Ми зняли всі сцени для всіх 3 музичних кліпів протягом декількох днів, іноді й самі не знали, для якого саме відео ми їх знімаємо. Ми прагнули не до наративу, а до атмосфери.
Який слід залишили 80-ті у твоїй творчості? Це музика, стиль чи культурна енергія?
Кріс: Вони не залишили більшого сліду на мою творчість, ніж інші десятиліття. Але саме у цьому альбомі вплив 80-х став більш помітним.
Дебютний сольний альбом “1980” — це великий крок. Які емоції чи ідеї, на твою думку, отримають твої слухачі, особливо ті, хто знайомий із творчістю Lord of the Lost?
Кріс: Я щасливий, якщо люди задоволені власними емоціями від прослуховування цього запису. Я не очікую, що вони відчувають мої емоції, а в деяких випадках я навіть не хочу, щоб вони відчували їх. З цієї причини мої тексти часто викликають питання – і в багатьох випадках, якщо все засновано на реальній історії, сні чи чистій вигадці, я залишаю їх відкритими для інтерпретації. Я схильний приховувати найболючіші речі в красивій оповіді. Невиразність у рядках може навіть допомогти слухачеві, зробити це частиною власних емоцій.
Якби ти міг поговорити з будь-яким артистом 80-х, хто б це був і про що ти б його запитав?
Кріс: Майкл Джексон. Моє запитання: “Напишемо пісню разом?”
В “1980” досліджується і ностальгія, і переосмислення. Як поняття пам’яті та часу формують історію альбому?
Кріс: Я про це не думав. Я просто відчув, що хочу створити якийсь синт-поп запис 80-х. Дуже часто люди хочуть бачити глибокий сенс у всьому, що я роблю. Музика, стиль, макіяж, одяг, все повинно мати сенс. Іноді вони мають сенс, але дуже часто відповідь на питання “Чому так?” це: “Тому, що це весело!”. Для художника деякі варіанти такі ж прості, як вибір їжі, такі ж легкі, як “Я хотів би з’їсти піцу на вечерю”. І ця піца може бути символом набагато глибшого сенсу, бажання та потреби. Але іноді це просто про апетит.
80-ті були кінематографічною золотою жилою. Чи були фільми, режисери чи візуальні тенденції тієї епохи, що вплинули на настрій “1980”?
Кріс: Ніяких конкретних фільмів, ні.
Сольний проєкт можна порівняти з відкриттям нових територій. В тебе був момент під час створення “1980”, коли ти подумав: “Ось чому мені потрібно було зробити це самому”?
Кріс: Я працював над записом сам не тому, що відчував потребу відповідати за все, просто LOTL — це не електронний синт-поп гурт. У нас широкий діапазон, але це було б вже занадто. Просто тому, що я сам відчуваю потребу створити такий запис, я не можу зруйнувати LOTL: гурт, у якому люди грають на органічних інструментах, які не потрібні в жанрі з синтетичних звуків і голосу. Рік тому ми почали працювати над наступною платівкою LOTL. Минулого літа я відчув, що зараз настав правильний час нарешті записати свій альбом 80-х. Це було справді легко та дуже весело!
Якби “1980” був саундтреком до уявного фільму 80-х, який би це був жанр? Чи буде це енергійне пограбування, гірко-солодкий роман чи, можливо, футуристична антиутопія?
Кріс: Я думаю, щось на кшталт “GTA Vice City”.
Головний редактор УГП із 2017 року. Фотограф, адміністратор, організатор концертів та фестивалів.