header04 forumhead02 forumhead03 logo

Главная | Сделать домашней | Добавить в избранное
Поиск по сайту   Расширенный поиск »
        
Разделы

Архив
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Вс
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930

Рассылка
Подписаться на рассылку:

Опрос
Что нового не хватает порталу для того, чтобы стать более удобным и интересным?
Много новых материалов
Интеграции с социальными сетями
Новий дизайн и структура
Новых посетителей и коментаторов
Меня все устраивает, ничего менять не надо
Результаты
Все опросы



email Отправить другу | print Версия для печати | comment Комментарии (1 добавлено)

Наомі Кляйн - "NO LOGO: Люди проти брендів"

Sergey Sez on Март 02, 2009

Світ причаївся, очікуючи наступного удару економічної кризи. Мільйони працівників по всій земній кулі втрачають роботу, вкладники штурмують банківські установи, що радше нагадують неприступні фортеці. Комуністи різного калібру задоволено труть руки, очікуючи світової революції, а анархісти в апокаліптичному угарі загострюють ножі та заповнюють пляшки коктейлем Молотова.

Світ захворів, і лідери наймогутніших держав поки що безуспішно намагаються віднайти ліки. Коли чуєш заяви президента Франції Ніколя Саркозі про те, що «капіталізм потрібно розробити з нуля», то одразу пригадуєш, що подібні заклики не є новими, і звучать вони вже принаймні років із двадцять. І ловиш себе надумці: а чи не занадто пізно?... Задовго до того, як економічна криза розправила плечі і впевненою ходою пішла планетою, звучали тисячі голосів, які попереджали, що існуюча економічна система, відома як вільний ринок чи капіталізм, звернула з вірного шляху. І один з цих голосів належить канадській громадській діячці та журналістові Наомі Кляйн, авторові «нового «Капіталу» під назвою «No Logo: люди проти брендів».

Ця книга – одночасно і соціологічне, і економічне, і культорологічне дослідження, виконане в стилі журналістського розслідування. Вона складається з чотирьох головних частин.

Частина перша, «Без простору», розглядає, як під навалою маркетингу один за одним падають соціальні інститути, від шкіл до системи охорони здоров'я, а бренди протискуються у всі прояви культури – літературу, музику, кінематограф...

Частина друга, «Без вибору», показує, яким чином корпорації, що обіцяли суспільству неймовірне різноманіття товарів та культурних альтернатив, обдурюють громадян і залишають їх без жодного вибору.

Частина третя, «Без роботи», описує те, як транснаціональні корпорації ліквідують робочі місця в одних країнах шляхом переносу виробництв в інші, де працівникам можна платити копійки і взагалі не перейматися їх громадянськими та навіть людськими правами.

Частина четверта, «Без брендів», акумулює висновки перших трьох розділів книги і демонструє, як небезпека, яку бренди несуть найважливішим стовпам демократичного суспільства – вільному громадянському простору, демократичним свободам та конституційним правам, від права на працю до свободи слова, – вимушує людей об'єднуватись, породжуючи світовий антикорпоративний рух.

Книга «No Logo: люди проти брендів» – це не звичайний маніфест антиглобалізму і не черговий утопічний заклик «відібрати та поділити». В своїй роботі Наомі Кляйн не вимагає відмовитись від грошей чи закрити кордони, і не закликає до непокори урядам. Навпаки, вона показує, як місцеві і навіть державні уряди втрачають реальну владу, підпадаючи під контроль корпорацій, а голоса виборців тонуть в гулі рекламних оголошень, і закликає всіх і кожного протидіяти цьому, захищаючи своє головне людське право – право вибору.

«Споживачі – наче таргани: ти труїш і труїш їх, а через деякий час вони отримують імунітет і більше не реагують на твої засоби,» – із вражаючою прямотою каже директор рекламного підрозділу однієї з корпорацій, пояснюючи, чому з ранку до ночі в метро, на вулиці, вдома, в університетах і навіть в громадських туалетах нас переслідують нові і нові надокучливі образи кросівок, шампунів та напоїв, а симпатичні дівчата наввипередки пояснюють, чому Мілкі-Уей не тоне в молоці. І кожна людина може щиро ненавидіти міфічних жидо-масонів, які правлять світом, і хоч тричі на день погрожувати дядечкові Сему чи Міжнародному валютному фонду всіма жахами пекла, але потім ми все одно у кросівках від Nike дружно йдемо поїсти до McDonalds, слухаючи свій улюблений iPod. Нажаль, у цьому розрізі навіть готичний рух, який за своїм визначенням мав би ігнорувати гонитву за модою і бренди, не залишається в стороні. Десятки і десятки компаній пропонують придбати «готичну» одежу і взуття, музику і літературу, відео і прикраси. І якщо досі не існує якої-небудь «Gothic-Cola», то це лише тому, що в ній немає потреби і готи разом з усіма іншими людьми спокійно вживають колу звичайну. Більшість з нас – навіть не вівці, а просто таргани, які біжать до чергової пастки яскравого бренду.

Проте така система впала не з Місяця, а створювалась десятиріччями самими людьми. «Ворожість до глобальних інституцій – лише симптом більш широкої кризи представницької демократії, тієї самої, за якої влада та прийняття рішень доручуються особам, що знаходяться задалеко від місць, де наслідки їх рішень реально можна відчути,» – пише Наомі Кляйн на останніх сторінках своєї книги, відкриваючи для обговорення нове і, мабуть, більш складне коло питань. Але основний висновок її роботи полягає в тому, що, незважаючи на всю свою міць, корпорації у сьогоднішньому їх вигляді можуть бути переможені, бо без людської уваги і підтримки вони мало на що здатні. Створивши і підтримавши колись світ брендів, самі ж люди мають силу і знищити його, знищити і відкрити старий-новий світ, світ без брендів – NO LOGO.

Наоми Кляйн «No Logo: Люди против брендов». М: «Добрая книга», 2005. 624 с.

ISBN 5-98124-001-6



5266 раз прочтено

Оцените содержание статьи?

1 2 3 4 5 Rating: 3.80Rating: 3.80Rating: 3.80Rating: 3.80 (всего 10 голосов)
comment Комментарии (1 добавлено)
  • image Хорошо. Но мало :-)))
    (Опубликовано Roger)
Популярные (за день)
Комментируемые
Рекомендуемые
Команда УГП
image

Albert Buchatskyy


Корреспондент УГП в Лейпциге. Дизайнер.